pátek 12. října 2012

Jak nedělat politickou reklamu

Když projíždím kolem volebních plakátů, říkám si, jaká jsou krásná škola toho, proč lidé nesnáší PRisty a markeťáky. U některých mám pocit, že jde spíše o nenápadnou pomstu politikovi ze strany agentury, u jiných, že je snad ani oficiální agentura vyrobit nemohla. Některé plakáty mě děsí, jiné pouze upozorňují na skutečnost, že pracovat s prázdnými fluskulemi už třicet let prostě není in.

Zatímco tiše sbírám jednotlivé perly do mobilu a říkám si, že už zítra napíšu článek pro Barevné holuby, tak kolegové z recesního webu Žít Česko to udělali za mě. Při přečtení jejich shrnutí stávající kampaně na nejvíce odstrašujících případech jsem se nasmál natolik, že již nebudu nosit sovy do Athén a rovnou vám článek doporučím k přečtení na webu Žít Česko.

Za naprostou mediální výhru však považuji spot Pirátské strany s LEGO panáčkem. Samotný spot (již bohužel stažený ze sítě) byl vizuální hrůza, která by pravděpodobně zapadla do nevýrazna velmi záhy. Ovšem LEGO Piráty zažalovalo téměř obratem za porušení autorských práv, protože nechce být spojováno s politikou. Že by však zrovna LEGO, které si autorská práva a patenty žárlivě brání, bylo považováno za sponzora Pirátů v ČR, kteří bojují v principu za pravý opak, je trochu absurdní. Žaloba však přitáhla mnohem větší pozornost médií, než by kdy Piráti dokázali, a pokud jde o připravený krok, pak klobouk dolů za tuhle guerilla taktiku. Zvláště, když rozsudek ve prospěch velké korporace, padl den před volbami.


Na závěr bych rád zmínil i příklad pěkně udělaného videa s virálním potenciálem pro kampaň Elišky Wagnerové od Matěje Hollana, které vypustil dnes na svém facebookovém profilu, a ačkoliv je v kategorii srovnávací reklamy, tak používá krátké heslo přesně tak, jak zřejmě experti z reklamek výše zamýšleli.

Poděkování za ilustrační fotografii patří: PMG-CEE

Žádné komentáře:

Okomentovat